Om de gebruikerservaring van deze site te verbeteren gebruikt deze website cookies.

Ik ga akkoord | Ik ga niet akkoord
Zou het te maken met de vrouwelijke aanpak?

Zou het te maken met de vrouwelijke aanpak?

Jonas Buckens - Landelijke projecten Bouveloo

“Voor veel ondernemers is de drempel naar marketing en reclame bijzonder hoog omdat ze dagelijks met totaal andere dingen bezig zijn. Wij zetten afsluitingen en doen buitenwerk en wanneer ik aan drukwerk dacht, werd ik bang. Die schrik wegnemen, dat is precies wat Leen bij mijn eerste bezoek aan Grafica heeft gedaan. Ik heb gewoon mijn verhaal gedaan bij de koffie.”

“Ik heb van onze realisaties heel mooie foto’s. Dat is een belangrijk verkoopsargument. De realiteit was echter dat, telkens ik naar een prospect vertrok, een of ander printerprobleem ervoor zorgde dat die foto’s nooit optimaal afgedrukt werden. Ik wou dus een tool om op een stijlvolle manier te tonen waartoe Bouveloo in staat is.”

“Op basis van die informatie heeft Grafica een brochure samengesteld die mijn klanten een rondleiding geeft door onze mogelijkheden. Het toffe was dat ik tijdens het productieproces op geen enkel moment haantjesgedrag heb vastgesteld van experts die er vanuit gaan dat ze de waarheid in pacht hebben. Grafica vertrekt van wat de klant wil en zelf inbrengt en gaat daarmee aan de slag. Zou dat toch te maken hebben met die vrouwelijke aanpak?”

Mijn vaste sparring partner

Mijn vaste sparring partner

Rita Lauwerier - La Petite Rooze

“Leen heeft mij initieel geholpen om een logo en een huisstijl te ontwikkelen voor mijn activiteit als ontwerpster van gehaakte juwelen. Ik wou van bij de start van mijn zaak met een sterk grafisch verhaal naar buiten komen.”

“Bij ons eerste gesprek polste ze bijna organisch naar mijn plannen, mijn ambities en mijn aanpak. Ik vond het heel frappant dat ze op basis daarvan aan de slag ging en vervolgens een voorstel deed dat meteen een schot in de … roos was. Leens grote sterkte is dat ze zeer snel voelt wat de klant wil en haar medewerkers zodanig brieft dat dit resulteert in sterke beelden.”

“Intussen is ze mijn vaste sparring partner geworden op vlak van social media en de uitbouw van mijn webshop. Ik ga regelmatig bij haar langs om te brainstormen over mijn marketingverhaal. Ze gaat mee op de weg die ik wil bewandelen en geeft mijn verhaal altijd maar meer vorm.”

Meedenken in groeiverhaal

Meedenken in groeiverhaal

Mathieu Van Welden - Schoonmaakbedrijf HELDER

“Mijn initiële vraag aan Leen was dat Grafica een huisstijl zou ontwerpen die de sfeer van mijn startend schoonmaakbedrijf kon vatten. Ik wou niet de traditionele look van 1001 andere facilitaire bedrijven maar was op zoek naar een logo en een grafisch totaalverhaal dat frisheid, kleur en … helderheid uitstraalden. Het eerste ontwerp was meteen helemaal raak.”

“De meerwaarde van Grafica bestaat erin dat de ontwerpers meedenken in de ambities die je als starter voor je bedrijf koestert. Ze werken mee aan een groeiverhaal door hun ontwerpen schaalbaar te maken. Het stopt echter niet bij strategisch denk- en ontwerpwerk. Grafica zorgt ook voor de afhandeling met onderaannemers die het drukwerk verzorgen of de belettering voor hun rekening nemen. Als klant heb je bijgevolg maar één enkele contactpersoon, waardoor je je op je eigen corbusiness kan blijven concentreren.”

Grafica is intussen mijn vaste grafische partner geworden voor mailings en flyers. De snelheid van handelen en de prijs-kwaliteit is wat dat betreft een belangrijke factor.”

Heb je een klankbord nodig
of heb je vragen
over onze diensten?
Maak een afspraak bij Grafica.
Familiedrukwerk nodig
voor een huwelijk,
geboorte of feest?
Laat je inspireren door Bravoo.
Een grafische training
of workshop
op maat nodig?
Laat je coachen door Educa.